چرا سایت طراحی کنیم

در این مقاله قصد دارم بگویم برای هر کسب و کاری چرا سایت طراحی کنیم؟

طر احی سایت معماری ایکور
طر احی سایت معماری ایکور
چرا سایت طراحی کنیم
چرا سایت طراحی کنیم
previous arrow
next arrow

طراحی سایت برای هر کسب و کاری در دنیای امروز بسیار واجب است. زیراکه یک پل ارتباطی ثابت و کم خطر بین شما و مخاطبین هدف شما خواهد بود.

شغل شما چیست؟

صد در صد مشاغل نیازمند یک فروشگاه و پل ارتباطی مجازی هستند. زیراکه دنیای امروز به سمت آنلاین شدن پیش رفته است. همین الان بیشتر از نیمی از جمعیت کشورها ملزومات زندگی روزمره‌ی خود، مثل خرید خوراکی، خرید پوشاک، دوره های آموزشی، تهیه هدیه و غیره را به شکل آنلاین سفارش میدهند.

به این وسیله در زمان، هزینه و انرژی رفت و امد برای تهیه یک محصول لازم است نیز صرفه جویی میکنند. این جمله در عین سادگی بسیار سنگین است. اقتصاد امروز در جهان و خصوصا در ایران ایجاب میکند برای هر ثانیه از زندگی ارزش قائل باشیم و به درستی آن را مدیریت کنیم.

مدیریت زمان یکی از ارکان های اصلی برای رشد شخصی و شغلی برای هر فرد است. شخصی که زمان خود را مدیریت کند قطعا در سایر موارد هم مثل مدیریت میزان مصرف انرژی خود، مدیریت منابع مالی خود، مدیرت کسب و کار خود و غیره هم موفق عمل خواهد کرد.

پلتفرم های مختلفی برای فروش آنلاین در اختیار صاحبین کسب و کارها در دنیای امروز وجود دارد مثل اینستاگرام، یوتیوب، آمازون، آپارات، دیجی کالا و غیره اما این بین با وجود اینکه بعضی از این پلتفرم ها هم به شکل وبسایت و هم به شکل اپلیکشین در دسترس عموم قرار دارند ولی برای داشتن یک صفحه برای یک کسب و کار لازم به پرداخت هزینه است و فروش در آنها به عوامل متعدد و قوانین فروش در آن پلتفرم وابسته است.

داشتن یک سایت برای کسب و کار دقیقا مثل این است. شما یک مغازه برای فروش محصول و یک شرکت برای برند خود به شکل فیزیکی دارید که به آسانی میتوانید ویترین و دکور این شرکت و فروشگاه را با سلیقه خود طراحی کنید.

مالکیت وبسایت به طور همیشگی برای برند شما است. دیگر نگران فیلتر شدن و افزایش هزینه ها روی یک صفحه اختصاصی و افزایش نرخ درصد فروش که مورد درخواست پلتفرم مربوطه است نخواهید بود. از طرفی دنیای وب به سرعت در معرفی شما به دنیا و ادمها موثر خواهد بود که در نتیجه‌ی آن فروش و درامد شما افزایش خواهد یافت.

سایت برای شما به عنوان یک رسانه عمل میکند که هیچ کونه محدویت زمانی و مکانی ندارد. از طرفی امکان تحلیل روی فروش، محصول، مخاطب و مشتری را به شماخواهد داد و همین امر سبب خواهد شد شما محصول و خدمات خود را برای جذب مشتری و در نهایت درامد بیشتر ارتقا دهید.

در مورد مدیریت زمان،انرژی، منابع مالی صحبت کردیم اما در اینجا می خواهم در مورد ارتباط سایت برای بیزینس ها با مدیریت شخصی و کسب و کار میخواهم صحبت کنم.

همه شما عزیزان قطعا یک بار هم که شده خرید غیر حضوری و آنلاین را تجربه کرده اید به طور مثال خرید از سایت دی جی کالا و یا انواع پیج های اینستاگرم که محصول برای فروش و یا انواع خدمات را ارائه میدهند. در کمترین حالت خود شما اگر وبسایتی که خرید را انجام داده اید به درستی انتخاب کرده باشید و تجربه خوشایندی از خرید آنلاین داشته باشید چه حسی خواهید کرد؟

فکر نمیکنید برای خرید و تهیه‌ی محصول مورد نظرتان چقدر باید زمان و انرژی و هزینه جهت رفت و امد صرف می کردید اما این در حالی است که در منزل و محل کار خود حتی در خیابان فقط با یک کلیک ثبت سفارش کرده و حتی از خدمات حین فروش و بعد از فروش آن پلتفرم هم استفاده کرده‌اید مثل ارسال رایگان، هدیه روی خرید و یا اولین خرید، امتیاز گیری و غیره که میتواند سود بیشتری را برای شما داشته باشد.

بنابراین خریدهای آنلاین مزیت های زیادی هم برای مشتری و هم برای کسب و کارها دارد.

  • مدیریت هزینه های جانبی مثل اجاره دفترکار، محل فروشگاه، قبوض آب و برق و تلفن، شارژ شاختمان
  • صرفه جویی در میزان مصرف منابع مالی مثل میزان هزینه برای بعضی از عناوین شغلی
  • هزینه رفت و امد ندارد
  • امکان ارتقاء کسب و کار و برندسازی با سرعت بالاتر بسیار بیشتر است.
  • فروش به شکل آنلاین برای هر بیزینسی می تواند از سرتاسر کشور مشتری بیاورد و حتی میتواند از سرتاسر دنیا مشتری برای شما به همراه داشته باشد.
  • از دیگر مزیت های فروش آنلاین وجود پلتفرم های مختلف برای فروش است. این در حالی است که در صورت داشتن یک فروشگاه و یا دفترکار فقط در یک مکان امکان فروش خواهید داشت.
  • دسترسی به نظر سایر مشتریان که آن محصول و یا خدمات را تهیه کرده اند.
  • صرفه جویی در میزان مصرف انرژی و هزینه و زمان برای تهیه مایحتاج روزانه زندگی است.
  • دریافت کالا و یا خدمات مد نظر در هر نقطه ای که حضور دارید. (به طور مثال خرید یک کالا و ثبت نام در یک دوره آموزشی از یک روستا یا حتی یک شهر ممکن است دشوار باشد. اما به راحتی توسط خرید آنلاین می توانید یک محصول و دوره آموزشی را از یک شهر و کشور دیگر تهیه کنید)
  • استفاده از خدماتی که برندها و پلتفرم ها برای مشتریان خود در خریدهای آنلاین در نظر می گیرند. مثل ارسال رایگان، یکی بخر دو تا ببر، پیشنهاد پک های اقتصادی، خرید همراه با هدیه و غیره

به طور کل در دنیای امروز خرید آنلاین از خریدهای حضوری در رتبه بالاتری قرار گرفته است.

اگر تفاوت داشتن وبسایت با حضور در سایر پلتفرم ها جهت فروش محصول و خدمات را تحلیل کنیم. قطعا پاسخ مناسبی برای سوال چرا سایت طراحی کنیم خواهیم داشت.

  • فیلتر بودن پلتفرم هایی مثل اینستاگرام، یوتیوب، تلگرام یک مانع برای دسترسی هام مخاطبین است.
  • تحریم بودن کشور در مقابل پلتفرم های جهانی مانع از دسترسی به خدمات آن پلتفرم است.
  • مسدود شدن پلتفرم های مختلف همیشه این استرس را برای صاحبین کسب و کار دارد که انرژی زیاد برای تولید یک برند بگذارند اما در بین راه با مشکل مسدود سازی مواجه شوند.
  • پلتفرم های داخلی مثل دیجی کالا، آپارات، دیوار و غیره هم در مقابل پرداخت هزینه به شما یک صفحه برای فروش می دهند. این فروش و شناخته شدن زمانی در این پلتفرم ها رخ خواهد داد که به شکل رایگان عضو نباشید زیراکه بخش های پولی خدمات متنوع و رشد سریع تر را برای شما دارد.
  • اگر یک وبسایت اختصاصی برای برند خود داشته باشید همانند این است که یک شرکت و مغازه برای برند خود خریداری کرده اید. درحالی که سایر پلتفرم ها مثل اجازه یک فضا تا یک مدت محدود در دسترس خواهد بود.
  • چنانچه از یک مشاور درست در زمینه‌ی طراحی سایت بهره ببرید هزینه ابتدایی برای داشتن یک سایت در مقابل هزینه اجاره یک فضا برای شروع کسب و کار بسیار ناچیز و از سمتی تقریبا همیشگی است.
طراحی سایت آموزش معماری ایکور صفحه اینستاگرام فرانک رکوعی
فیسیوک وبسایت آموزش معماری ایکور فرانک رکوعی
آپارات سایت آموزش معماری ایکور

طراحی سایت آموزش معماری ایکور فرانک رکوعی
چرا سایت طراحی کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =

اسکرول