سایت معماری

امروز می خواهیم در مورد سایت معماری و تاثیرش در افزایش درامد ویژه‌ی معمارها و حتی دانشجویان معماری بپردازیم

اموزش طراحی سایت معماری فرانک رکوعی

سایت معماری چیست؟

در بخش اول یک توضیح کوتاه در مورد اصطلاح سایت معماری برای شما بگویم. زیراکه این واژه برای معماران نامی آشنا دارد اما دو کاربری کاملا متفاوت است.

منظور از سایت در معماری چیست؟

در معماری یک اصطلاح بنام سایت داریم که در اصل همان بیان کننده‌ی سایت پلان است. منظور ترسیم دید بالا از یک لند اسکیپ در یک پروژه است.

اما منظور از سایت در این مقاله طراحی یک وبسایت در دنیای اینترنت برای معماران است به گونه ای که میزان درامد آنها را افزایش دهد. در حقیقت هر دو مهارت لازمه‌ی کسب و کار معماری است ولی یک معمار میتواند طراحی وبسایت خود را به یک متخصص بدهد اما طراحی سایت پلان پروژه را باید شخصا انجام دهد.

وبسایت معماری چه کمکی میکند

به نظر شما چرا بزرگ ترین مشاوران کسب و کار در دنیا توصیه به داشتن وبسایت برای مشاغل دارند؟ سوال با این وجود مطرح میشود که امروزه پلتفرم های زیادی برای ارائه خدمات و محصولات در دنیای وب موجود است. به همین جهت تصمیم دارم مزایای داشتن یک سایت برای مشاغل مختلف از جمله رشته معماری را برای شما بگویم تا با یک تصمیم واحد بیزینس شخصی خود را شروع و پر قدرت ادامه دهید.

مزایای وبسایت برای بیزینس ها:

  • سایت ها باعث میشوند اشخاص با سرعت بالاتری خود را به دنیای کسب و کار صنف مورد نظرشان معرفی کنند.
  • تنها روشی که طی 24 ساعت امکان درامدزایی را حتی بدون حضور در محل دارد.
  • وبسایت ها این امکان را به صاحبین مشاغل میدهند که مشتری از تمام نقاط کشور و حتی خارج از کشور جذب کنند( جذب مشتری خارج از کشور یعنی درامد دلاری داشتن).
  • امکان ارسال برای حتی دورافتاده ترین مناطق نیز مهیا است. در حالی که تعداد مشتری های حضوری محدود و یک ماکسیمم دارد.
  • به عنوان یک پلتفرمی که به طور همیشگی در دسترس مخاطب است. بنابراین هیچگاه زحمات شما با قوانین فیلترینگ از دست نخواهد رفت زیراکه به طور دائمی در اختیار مشتری خواهد بود.

در ادامه سایر مزایای سایت ها را بررسی خواهیم کرد.

  • امکان تحلیل با روش های خیلی آسان را به صاحب کسب و کار می دهد. نیاز به هیچ ابزار و شخص خاصی برای تحلیل میزان فروش، رشد، ضرر، سود و غیره نیست.
  • سایت ها یک دفتر و فروشگاه سیار هستند بنابراین زمانی که سفر هستید هم همراه شما خواهند بود و نیاز نیست دائم در محل کار حضور داشته باشید( به قولی حتی در خواب هم پول در میاورید ).
  • هزینه راه اندازی آنها خیلی کمتر از هزینه های اجاره‌ی یک شرکت و مغازه است.
  • اگر یک وبسایت دارید دقیقا مثل اینکه یک شرکت و فروشگاه دارید با این تفاوت که هزینه های اضافی و حاشیه ای دیگر نخواهید داشت.( مثل قبوض آب، برق، گاز، تلفن ، پرداخت حقوق بعضی از کارمندان مثل آبدارچی و همچنین شارژ ساختمان و غیره را ندارید).

تا به ابنجا 9 دلیل اصلی که مشاغل آنلاین را برتر به مشاغل حضوری میکند بیان کردم اما این دلایل میتواند در مشاغل و تخصص های مختلف اضافه نیز شود و تغییراتی هم داده شود. با این وجود 9 موردی که بیان کردم در  تمام مشاغل ثابت است.

سایت برای چه مشاغلی مناسب است

مطالبی که در این مقاله برای شما گرداوری کردم مناسب برای تمام مشاغل است بنابراین هر شخصی با هر عنوان شغلی میتواند یک سایت برای بیزینس و تخصص داشته باشد. اما در ادامه میخواهم مشاغل مرتبط با معماری را با جزئیات بیشتر برای شما مطرح کنم.

 

وبسایت برای مشاغل و زیر شاخه های معماری :

در نگاه اول معماری فقط یک شغل بنام طراح معمار است این در حالی است که دنیای کسب و کار امروز شامل تغییرات اساسی و بزرگی بوده است. به طور مثال بازار طراحی معماری برای معماران به تنهایی چندین زیر شاخه دارد که حتی امکان تخصصی کردن را به معمارها میدهد. 

به طور مثال زیر شاخه های طراحی معماری عبارت است از :

  • طراحی مسکونی( ساختمان سازی، برج سازی و بلند مرنبه سازی).
  • طراح تجاری
  • معمار فرهنگی
  • طراحی اِلمان شهری
  • مدل سازی مبلمان
  • طراح دکوراسیوت داخلی
  • طراحی لنداسکیپ

حتی تمام این زیرشاخه ها را باز هم میتوان خردتر و تخصصی تر کرد. به طور مثال معمار فرهنگی میتواند به شکل تخصصی هر کدام از این زیر شاخه ها مثل موزه و گالری، فرهنگسرا، کتابخانه و سینما طراحی کند.

تا به ابنجا فقط زیرشاخه های طراحی را گفتم اما مشاغل دیگری هم هستند که از معماری میتوان وارد شد و حتی درامدهای بالاتری نسبت به طراحی دارند.

مشاغل مرتبط که از معماری میتوان وارد شد

لیستی از مشاغل مرتبط با معماری که درامدهای بالایی هم دارند را برای شما قرار دادم:

  • آموزش مهارت های رشته معماری جز پولسازترین شاخه‌ی شغلی در این رشته است.
  • مرمت 
  • فروش محصولات مرتبط مثل انواع متریال ها، فروش ابزار و لوازم مهندسی
  • روابط عمومی
  • مدیریت در خلاقیت
  • طراحی نما
  • مدل سازی و رندرینگ
  • عکاسی در معماری

تمام مشاغلی که تا به اینجا نام بردیم می تواند جز پولسازترین ها در رشته معماری باشد.

دو نکته در انتخاب شغل پولساز اهمیت دارد.

نکته اول که شامل تمام مشاغل است. اگر فقط 3 نفر را در حوزه‌ی مد نظرتان پیدا کردید که نتایج بزرگ در آن حوزه گرفته اند یعنی آن شغل پولساز است و به نوعی نیازمند تغییرات است.

دومین نکته مختص افرادی است که وارد رشته‌ی طراحی معماری میشوند. بازار طراحی در معماری ایران کمی تفاوت دارد و نیازمند تحلیل و بررسی است تا تبدیل به شغل پولساز شود.

چطور بازار مشاغل پولساز معماری را تحلیل کنیم

با توجه به اینکه ما در ایران زندگی میکنیم در ابتدا باید بازار طراحی معماری و سپس خرید و فروش ملک را به شکل روزانه پیگیر باشیم تا بتوانیم آینده‌ی پروژه های معماری را پیش بینی کنیم.

گام دوم تحلیل های اقتصادی در کشور است که به شما در تحلیل بازار ساخت و ساز کمک شایانی میکند.

بگذارید یک مورد را به شکل نمونه‌ای باهم بررسی کنیم:

به طور مثال بازار ساخت و ساز تجاری که اولین شغل پولساز در رشته معماری است را باهم تحلیل کنیم.

در ابتدا یک سوال مطرح است. اصلا منظور از طراحی تجاری چیست؟

شرکت های معماری و معمارهایی که پروژه های تجاری مثل پاساژ و مراکز خرید طراحی میکنند را طراح تجاری میگوییم.

  • در گام اول یک تعریف جامع در حد یک خط برای شغل مورد نظر خواهیم داشت

حالا نوبت تحلیل وضعیت بازار ساخت و ساز تجاری در ایران و خصوصا شهرهای بزرگ و پر جمعیت است. در حال حاضر ایران 31 استان دارد که شهرهایی مثل تهران، اصفهان، شیراز، تبریز و سایر شهرهای بزرگ بیشترین مراکز خرید موجو هستند.

  • گام دوم یک تحلیل ساده روی استانی که میخواهید کار کنید داشته باشید.(از لحاظ میزان رفت و امد توریست داخلی و میزان قدرت خرید در سطح استان شرایط را برری کنید).

بعد از یررسی های ابتدایی ارائه‌ی رزومه خوب از شما است.

  • در گام سوم رزومه‌ی شما به عنوان طراح است که چه میزان سابقه طراحی پروژه های تجاری را دارید.
 نکته‌ی خیلی مهم :

سابقه شما در زمینه طراحی پروژه های تجاری است. زیراکه با توجه به شرایط اقتصادی موجود اشخاصی که مالک زمین های تجاری هستند قطعا ترجیح و انتخاب اول آنها برندهای ساختمانی است.

مثال: پروژه مرکز خرید پالادیوم در استان تهران منطقه زعفرانیه که توسط جناب پدرام امانزاده به عنوان معمار و کوروش اسد زاده در مبحث سازه طراحی شده است. با کمی دقت متوجه خواهید شد که طراحی این پروژه‌ی تجاری پولساز است اما کارفرما جناب رفتاری برای برند شدن ساختمانش طراحی را به دست دو شخص که نام آنها خود یک برند است می سپارد. بنابراین شرکت های خصوصی و کوچک احتمال انجام پروژه های پولساز تجاری را بسیار کم تر خواهند داشت.

از طرفی هم ساخت و ساز در پروژه های تجاری با توجه به شرایط اقتصادی ایران، متاسفانه معطوف به تعدادی مناطق و در بعضی استان ها خواهد شد و این به معنای انجام پروژه های کمتر، آن هم توسط اشخاص با نام تجاری معروف است.

چرا از سایت به عنوان پلتفرم پولساز نام برده میشود

حالا که متوجه شدید چطور یک شغل پولساز انتخاب کنید وقت آن است راهی برای ارتباط با مشتری پیدا کنید. همانطور که قبل تر هم گفتیم برای کار کردن در هر شاخه ای که هستید  دو راه وجود دارد:

  • مشاغل آنلاین
  • مشاغل آفلاین

اگر هنوز بیزینسی را شروع نکرده اید و یا بیزینس حضوری دارید بهترین راه حل برای رسیدن به درامد بالا با کمترین میزان ضرر فروش آنلاین است.

 

اگر می خواهید در مورد مزایای فروش آنلاین برای تمام مشاغل چه محصول برای فروش دارید و چه دوره آموزشی دارید و حتی خدماتی ارائه می دهید، بدانید مقاله‌ی چرا سایت طراحی کنیم را مشاهده کنید.( بر روی تصویر رو به رو کلیک کنید)

حالا که با مزایای فروش آنلاین هم آشنا شدید و از طرفی ابتدای همین مقاله مزیت استفاده از سایت ها را با سایر پلتفرم ها بررسی کردیم متوجه خواهید چرا سایت ها اولین پلتفرم های پولساز برای مشاغل هستند.

 

فرانک رکوعی با 15 سال تجربه در رشته‌ی معماری پاسخگوی سوالات شما در زمینه شروع و ادامه‌ی یک بیزینس است. بنابراین جهت مشاوره گرفتن روی تصویر کلیک کنید.

سوالات متداول :

در این بخش پاسخ سوالات شما را خواهیم داد:

  • آیا دوره‌ی آموزشی برای شروع کسب و کار میتواند کمک کننده باشد؟

بله قطعا، اما صرفا اینکه انتظار داشته باشید با مشاهده‌ی یک دوره‌ی آموزشی درامد میلیونی در ماه کسب کنید باید بگویم متاسف هستم. لازمه‌ی شروع یک کسب و کار و به درامد رسیدن شرکت در یک دوره آموزشی جامع و همچنین عمل به آن است.

  • آیا علاقه به شغل در انتخاب آن اهمیت دارد؟

قطعا تاثیر دارد اما یک نکته‌ی مهم روحیه‌ی شخصی و هدف شما است. اگر احساسات شما در مواجه با چالش های کسب و کار برتر از منطقتان است صد در صد علاقه اهمیت دارد. اما اگر منطق برتر و هدف شما کسب درامد بالا است فقط باید آموزش ببینید و اجرا کنید.

  • چطور میتوانم با خانم رکوعی برای مشاوره‌ی کسب و کار دیجیتال ارتباط بگیرم؟

چنانچه برای شروع و ادامه‌ی کسب و کار خود به شماوره نیاز دارید از طریق شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

راه ارتباط با ما : 09982216937

  • منظور از یادگیری تکنیک های بیزینس چیست؟

دنیای بیزینس امروز کاملا متفاوت از کسب و کارهای سنتی است. در بیزینس به روش سنتی مهارت فروش چشم در چشم اهمیت داشت اما در فروش آنلاین نه تنها کار فروش سخت تر است، چراکه مشتری را اصلا نخواهید دید. بلکه نحوه ارتباط، ارائه محصول، نوع خدمات و غیره است که فروش را چندین برابر روش سنتی خواهد کرد بنابراین یادگیری تکنیک ها که دائم در حال آپدیت است از تجربه اهمیت خیلی بیشتری دارد.

سایت معماری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =

اسکرول