طراحی سایت معماری

در این مقاله قصد دارم بگویم چرا هر کسب و کار معماری نیاز به طراحی سایت دارد

طراحی سایت معماری فرانک رکوعی آموزش معماری ایکور

وبسایت در دنیای مدرن امروز برای هر کسب و کار و بیزینسی جز جدایی ناپذیر است.

همین ابتدای راه یک سوال مهم اما در عین حال ساده از شما بپرسم:

  • آیا شما یک بیزینس آنلاین دارید؟
  • بیزینس شما حضوری است؟

دلیل اینکه این سوال در عین سادگی بسیار اهمیت دارد این است که امروزه فرقی ندارد شما یک کسب و کار آنلاین دارید یا حضوری مثل فروشگاه، مغازه، شرکت و غیره مهم این است. که داشتن یک وبسایت بسیار زیاد در معرفی و فروش محصول و خدمات شما تاثیر خواهد داشت.

سایت های خدماتی، فروشگاهی و حتی آموزشی خود به تنهایی یک دفتر کار محصوب می شوند با این تفاوت که هزینه خرید ملکیت آنها بسیار پایین تر و سود حاصل از فروش بالاتر از فروش حضوری است. و این یک نقطه فوق العاده مثبت برای هر کسب و کاری است.

نکاتی که در ادامه برای شما عزیزان می نویسم برای هر کسب و کاری مفید است و این معطوف به بازار معماری نیست.

داشتن وبسایت چه مزایایی برای هر کسب و کار دارد؟

  • معرفی محصول و خدمات در بزرگترین و در دسترس ترین پلتفرم جهانی است.
  • فروش 24 ساعته دارند.
  • وبسایت ها برای افرادی که محصول فیزیکی دارند مثل مغازه و فروشگاه و برای افرادی که خدمات ارائه می کنند مثل محصولات آموزشی همانند یک فروشگاه، مغازه و شرکت عمل می کند.
  • راه اندازی یک فروشگاه و شرکت هزاران برابر بیشتر از هزینه طراحی یک سایت خرج دارد.
  • هزینه های جانبی یک مغازه و شرکت بسیار بالا است از جمله هزینه های آب، برق، گاز، تلفن، مالیات، شارژ ساختمان و غیره اما یک وبسایت بسیاری از این هزینه ها را ندارد یا خیلی کمتر، مثل پرداخت مالیات است.

قطعا تمام افرادی که صاحب یک بیزینس هستند دانش طراحی وبسایت و همچنین سئو کردن آن را نمیتوانند داشته باشند زیراکه این خود یک تخصص کامل حساب میگردد. اما توصیه من به دوستانی که قصد دارند برای کسب و کار خود یک سایت هم داشته باشند این است که اگر امکان آن را دارند حتما یک دوره‌ی آموزشی جهت بالا آوردن امتیاز سایت در گوگل که ما به آن سئو می گوییم شرکت کنند.

جواب این سوال بسیار ساده است. مدیریت هر بیزینسی بهتره از قسمت های مختلف بیزینس خود آگاهی لازم را داشته باشد. که در این صورت تسلط کافی به کارهایی که کارمندان در طی روز بر روی آن بخش انجام می دهند خواهد داشت. اما این به معنای اینکه تمام کارها را مدیریت یک کسب و کار به عهده بگیرد نیست. تنها دلیل آن افزایش بازده آن کسب و کار است.

راه آسان تری نیز وجود دارد، سپردن کار به متخصص است. زیراکه هم سرعت شما را بالا می برد و هم هزینه های جانبی مثل نصب افزونه های لازمه را کاهش می دهد. به نوعی هزینه‌ی اضافی روی دست صاحبین بیزینس نمی گذارد.

شاید در این نوشته اصطلاحات جدید و نا آشنا به گوشتان برسد اما نترسید موضوع طراحی سایت و مبحث سئو از دور بسیار تاریک و ترسناک است اما وقتی وارد دنیای وب شوید در حقیقت تمام ترس ها از بین میرود. به همین جهت در یک مقاله مجزا تک به تک این اصطلاحات را برای شما تعریف خواهیم کرد.

تا به اینجا دلایل مهمی که باعث میشود هر کسب و کاری نیاز وجود وبسایت را برای خود احساس کند بررسی کردیم. اما در این قسمت میخواهم به سراغ انواع وبسایت های معماری و دلیل اهمیت آنها بروم.

رشته معماری دارای زیر شاخه های متعدد برای داشتن یک بیزینس موفق است. از جمله :

  • طراحی معماری( که این شغل خود به تنهایی میتواند به چندین زیرشاخه‌ی پولساز تقسیم شود)
  • آموزش مهارت های معماری
  • طراحی و دکوراسیون داخلی
  • مرمت
  • بازاریابی و فروش انواع متریال ساختمانی
  • فروش انواع ابزار و لوازم مهندسی
  • مدیریت خلاقیت
  • روابط عمومی
  • طراح نما
  • تصویرساز معماری
  • طراح معمار تجاری
  • عکاس معماری

تمام این زیر شاخه ها که به شما معرفی کردم جز مشاغل پر درامد در رشته‌ی معماری حساب می شوند. ویدئوی زیر درامدهای حاصل از این مشاغل را با عدد و رقم برای شما ساخته ام بنابراین حتما ویدئو را مشاهده کنید.

اما نکته مشترک در تمام این مشاغل داشتن سایت معماری است.

به طور مثال اگر شما یک طراح معمار تجاری هستید سایت شما می تواند معرف پورتفولیو شما باشد. اگر مدرس هستید که صد در صد درامدهای بالا را از طریق سایت اموزشی خود می توانید تجربه کنید.

در هر زیر شاخه‌ای از رشته‌ی معماری مشغول هستید. چه محصول دارید و چه خدمات ارائه می دهید در هر صورت سایت های معماری می توانند ویترین محصول شما و یا دفتر شرکت شما باشند.

در دنیای امروز با توجه به حضور هوش های مصنوعی در رشته های مختلف کاری، کسب و کارهای دیجیتال نسبت به بیزینس هاس سنتی پیشی گرفته‌اند.

پلتفرم های متفاوتی برای کسب و کارهای دیجیتال در حال حاضر موجود است مثل اینستاگرام، یوتیوب، فیس بوک، وبسایت های عمومی همانند دی جی کالا و آمازون و غیره که انواع بیزینس ها با توجه به محصول و خدماتی که دارند می توانند در این پلتفرم ها جایگاه داشته باشند.

اما این پلتفرم ها هر کدام معایب خاص خود را داند مثلا اینستاگرام و یوتیوب و فیس بوک در کشور ما به یکباره فیلتر شدند و تا مدت زیادی مخاطب ها ریزش کردند و این یک ضرر بزرگ برای کسب و کار است. در حالی که اگر یک وبسایت اختصاصی برای برند خود داشته باشید هیچ زمان دچار مشکل فیلترینگ نخواهید شد و حتی با اینترنت داخلی دسترسی به سایت ها بسیار تندتر و آسان است. از طرفی مالکیت سایت دقیقا مثل یک فروشگاه و شرکت برای شما است بنابراین به هر شکل که بخواهید آن را دکور و طراحی کنید و در نتیجه پرزانت نهایی و یا ویترین شما به طراحی خود شما است.

جایگاه در پلتفرم هایی مثل وبسایت دیجی کالاف، آمازون، دیوار و غیره از شما مبلغی را به عنوان درصد فروش دریافت می کنند مجزا از قوانین اختصاصی هر پلتفرم مثل نحوه ارسال، هزینه ارسال و غیره اما اگر شما یک سایت اختصاصی برای خود داشته باشید دیگر نیاز به پرداخت درصد فروش نیست و می توانید آن مبلغ را برای خود بردارید.

بنابریان برای هر برندی که محصول و یا خدمات ارائه می دهد یک وبسایت لازم است.

بستگی به نیاز شما دارد. در صورتی که می خواهید فضای وبسایت شما کاملا اختصاصی باشد هزینه ها افزایش می یابد زیراکه این نوع طراحی در وبسایت با کد نویسی انجام می گردد. اما این بدان معنا نیست که وبسایت های وردپرسی اختصاصی نیستند. همانطور که گفتم نیاز شما تعیین میکند سایت خود را با کد نویسی و یا وردپرس طراحی کنید.

برای آنکه تفاوت سایت های کد نویسی شده با وردپرس را بیشتر بشناسید به زودی یک مقاله‌ی مفصل و مجزا برای شما منتشر خواهیم کرد.

در هر زیر شاخه ای از رشته معماری فعالیت دارید سایت برای شما مفید و تاثیر گذار است.

مزایای وبسایت :

  • معرفی آسان تر خود در کمترین زمان
  • ارائه پورتفولیو، رزومه به شکل دیجیتال
  • فروش محصول
  • ارائه و فروش انواع خدمات مثل آموزش
  • طراحی ویدئوهای آموزشی رایگان با کیفیت بالا

داشتن رنکینگ و امتیاز بالا در گوگل برای آنکه صفحات اصلی سایت در صفحه 1 تا 3 گوگل باشد نیازمند دانش سئو است. که ما در حال تهیه یک دوره مجزا و مفصل از آن هستیم و به زودی اطلاعات این دوره در وبسایت و صفحه اینستاگرام فرانک رکوعی اطلاع رسانی خواهیم کرد.

اموزش سئو سایت 0 تا 100 فرانک رکوعی
طراحی سایت معماری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 7 =

اسکرول