تولید محتوا سایت

در این بخش با نحوه‌ی تولید محتوا سایت و ابزار آن آشنا خواهیم شد.

تولید محتوا سایت آموزش معماری ایکور

فرایند تشریح یک عنوان به وسیله‌ی متن، عکس، ویدئو، گیف و غیره جهت ارائه به مخاطب مناسب و در زمان مناسب را تولید محتوا میگوییم.

سوال مهم که در همین ابتدای راه مطرح میشود:

تولید محتوا نوعی تبلیغات است بنابراین هدف از ارائه‌ی محتوا برای یک عنوان، درامدزایی به شکل مستقیم و حتی غیر مستقیم است. محتواهای با کیفیت و خلاق پتانسیل این را دارند که میزان فروش را به شدت افزایش دهند. اما موضوع مهم تر این است که چطور یک محتوای خلاقانه و با کیفیت تولید کنیم که در ادامه به آن میپردازیم. محتوا الزاما نوشته ها نیستند بلکه میتواند شامل ترکیبی از متن، عکس، ویدئو باشد. همچنین تولید یک محتوا برای پلتفرم های مختلف کاملا باهم متفاوت است.

به طور مثال آنچه به عنوان محتوا برای سایت ایجاد میشود با آن محتوایی که در اینستاگرام و یوتیوب و سایر پلتفرم ها منتشر میشود متفاوت است. در این مقاله قصد داریم در مورد تولید محتوا سایت و ابزار مورد نیاز آن صحبت کنیم اما به شما قول میدهیم در مورد آموزش ساخت محتوا برای سایر پلتفرم ها هم در مقالات بعدی برای شما عزیزان قرار دهیم.

همانطور که گفتیم تولید محتوا برای وبسایت تفاوت فاحشی با سایر پلتفرم ها دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. فرایندی که برای ایجاد محتوا در وبسایت طی میکنید میتواند برای شما باعث تولد یک برند پولساز شود و یا برند شما را با شکست مواجه کند. اینجا دقیقا نقطه ای است که باید بسیار به آن اهمیت دهید.

اولین سوالی که مطرح میشود این است که منظور از تولید محتوا سایت چیست؟

ساخت محتوای دیجیتال برایند یک طوفان فکری و استفاده از ایده هایی است که برای جذب مخاطب هدف اهمیت پیدا میکند. بخش عمده ای از این محتوا با نوشته ها تکمیل میگردد و بخش تکمیل کننده‌ی آن، تصاویر است. تصویر در وبسایت ها هم به صورت عکس و هم به صور ویدئو قابل تولید و انتشار است. نکته بسیار حائز اهمیت در ایجاد یک محتوا در نظر گرفتن کاربر به عنوان نقطه‌ی کانونی است. زیراکه هر محتوا به این دلیل ایجاد میشود که نیاز کاربر و یا همان مشتری را برطرف کند.

در جهان امروز که زندگی مدرن به واسطه‌ی پیشرفت دنیای دیجیتال سرعت بیشتری گرفته، زمان خیلی اهمیت یافته است. بنابراین زندگی آنلاین نقش پر رنگ تری را در جهان کنونی ایفا می کند. به گونه ای که خیلی از دغدغه های روزمزه‌ی انسان از طریق ارتباط آنلاین و دنیای نت قابل تامین است. به طور مثال تهیه‌ی مایحتاج زندگی از خرید لوازم خوراکی تا لوازم بهداشتی و همچنین تهیه‌ی پوشاک مورد نیاز و غیره توسط دنیای نت به آسانی با چند کلیک انجام میگردد.

در حال حاضر فروش تمام مایحتاج زندگی روزمره‌ی یک انسان از سه طریق انجام میشود :

  • وبسایت ها که هم مایحتاج اصلی و روزمره را دارند و هم لوازمی که در درجه دوم برای زندگی است.
  • اپلیکیشن ها که به طوره عمده به خصوص برای خریدهای روزانه دسترسی مناسب دارند.
  • سایر پلتفرم ها مثل اینستاگرام، یوتیوب و غیره که بیشتر به عنوان یک ارائه دهنده برای لوازم مورد نیاز فرعی میباشد مثل لوازم التحریر، پوشاک، لوازم تزئینی و غیره است.

با توجه به آمارهای منتشر شده استفاده از وبسایت ها برای خریدهای روزانه و همچنین گرفتن خدمات مختلف از جمله شرکت در دوره های آموزشی رتبه‌ی اول برای استفاده از دنیای دیجیتال در زندگی است.

جایگاه بعدی که به موازات سایت ها اهمیت دارد، اپلیکیشن ها است. به طور مثال وبسایت دیجی کالا در کنار خورد اپلیکیشن هم دارد که با ارائه‌ی خدمات خاص سعی در بهره وری بیشتر از اپلیکیشن را ایجاد کرده است.

مقام سوم هم به سایر پلتفرم ها از جمله اینستاگرام داده میشود. برای مثال اپلیکیشن اینستاگرام از زمان همه گیری ویروس کرونا، جهت خرید و فروش محصول و خدمات رونق بیشتری گرفت.

از بین تمام راه های ارتباطی بین کاربر و فروشنده در دنیای دیجیتال ثابت ترین و قابل اعتمادترین راه را وبسایت ها دارند. چنانچه در مورد مزایای طراحی و داشتن سایت میخواهید بیشتر بدانید به مقاله‌ی طراحی سایت وردپرس معماری مراجعه کنید.

محتوای با کیفیت و خلاقانه یک تبلیغ پر بازده است.

  • عنوان و متن محتوا نکته‌ی بسیار کلیدی است.
  • تولید محتوا سایت چه نیازی از کاربر را تامین میکند.
  • استفاده از تصاویر و ویدئوهای با کیفیت تاثیر زیادی در وایرال شدن محتوا دارد.
  • ابزاری که برای تهیه و تولید محتوا استفاده میشود در میزان کیفیت خروجی کار تاثیر مستقیم دارد.
  • مطالعه آزاد و تخصصی باعث افزایش اطلاعات و دایره‌ی واژگان نویسنده است.
  • محتوای خلاقانه اهمیت دارد.

اگر میخواهید یک محتوای با کیفیت و تاثیر گذار خلق کنید 6 ویژگی بالا ارکان اصلی آن است.

لیست وسایلی که برای تولید محتوای با کیفیت لازم است را برای شما در این بخش قرار دادیم. در ابتدا ممکن است وقتی واژه‌ی ابزار تولید محتوا به گوش میرسد کمی احساس ترس از گرانی این وسایل ایجاد شود اما نگران نباشید راه های جایگزین برای کم کردن میزان هزینه ها در تهیه این لوازم هم وجود دارد که حتما در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

لوازم مورد نیاز :

  • دوربین
  • نور
  • میکروفن
  • فضا جهت ضبط

این 4 ابزار از لوازم ضروری جهت تولید محتوا است. ولی راه های جایگزین هم دارد که در همین بخش اشاره‌ای به آن خواهیم داشت.

پارت قبل در مورد 4 ابزار مهم برای تولید یک محتوای با کیفیت صحبت کردیم. قطعا با نگاه اول متوجه خواهید شد هزینه همین 4 مورد بالای یک میلیارد تومان است.

اولین ابزار مورد نیاز برای تولید یک محتوا دوربین است. در حال حاضر با توجه به قیت دلار در ایران کمترین قیمت برای یک دوربین متوسط 70 الی 80 میلیون تومان است که با توجه به نیاز شما این مبلغ میتواند افزایش یابد. از طرفی هزینه‌ی تهیه لنز نیز به آن اضافه میشود. لوازم جانبی جهت ضبط یک ویدئو به عنوان شغل شما بستگی دارد بنابراین به طور مثال اگر شخص در تصویر باشد میتوان جهت مدیریت نورها از رفلکتور استفاده کرد که خود یک هزینه‌ی مجزا دارد.

در نتیجه انتخاب مدل و هزینه دوربین وابسته به کاری است که شما انجام میدهید اما در کمترین حالت دوربین به اضافه‌ی لنز 100 میلیون تومان خرج دارد. قطعا اگر ابتدای راه باشید این هزینه بسیار سنگین است مگر آنکه بودجه‌ی اولیه برای استارت یک بیزینس را تامین کرده باشید. فرض میکنیم امکان تهیه بودجه‌ی سنگین را ندارید بنابراین راه حل جایگزین چیست؟

راه حل جایگزین استفاده از دوربین تلفن همراهتان است که در ابتدای راه بسیار میتواند به کمک شما آید تا فروش اولیه را تجربه کنید و امکان تهیه‌ی یک دوربین متوسط و سپس یک دوربین حرفه ای را داشته باشید.

دومین ابزار که در کیفیت عکس و ویدئوهای شما تاثیر مستقیم دارد انواع نورها است. در حال حاضر هزینه‌ی تهیه نورهای مصنوعی برای ضبط حدودا بین 300 هزار تومان تا 100 میلیون تومان متغییر است که باز به نیاز شما بستگی دارد. حدودا 9 نوع نورپردازی داریم که در یک مقاله مجزا به آن خواهیم پرداخت.

اگر در کمترین حالت امکان پرداخت 300000 هزار تومان بر ای تهیه نور را نداشتید راه حل، استفاده از نور طبیعی است که بهترین و شفاف ترین تصویر را به شما خواهد داد.

میکروفن سومین ابزار مورد نیاز برای تولید محتوا است. رنج قیمت میکروفن حدودا بین 400 هزار تومان تا 34 میلیون تومان میباشد اما میزان هزینه‌ای که برای داشتن یک صدای خوب روی ویدئوهای خود میکنید باز هم بسته به نیاز شما است. به طور مثال میکروفنی که به دوربین متصل میشود و خروجی مناسب دارد با میکروفنی که به موبایل متصل میشود هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ قیمت تفاوت دارد.

چنانچه امکان هزینه برای تهیه‌ی یک میکروفن با کیفیت را ندارید راه حل این است که از ریکودر یک گوشی به عنوان میکروفن استفاده کنید و صدا را جدا ضبط کنید در نهایت برای ضبط یک ویدئو نیازمند یک فضا خواهید بود که با توجه به عنوان کار شما میتواند هزینه‌ی تهیه یک فضا متغیر باشد. به طور مثال محتوای شما باید در یک محوطه‌ی باز ضبط شود که در این صورت هم میتوانید هزینه‌ی سنگین کنید تا بهترین خروجی با کیفیت صدا و تصویر بالا حاصل شود. هم میتوانید در یک بوستان یا فضای باز مرتبط با موضوع مورد صحبت قرار بگیرید و حتی هیچ گونه هزینه‌ای پرداخت نکنید.

در نهایت انتخاب لوکیشن برای ضبط باز به نیاز و عنوان ویدئوی شما بستگی دارد.

ساخت محتوا برای وبسایت ها ترکیبی از متن و ویدئو و عکس است. بنابراین کار کمی دشوار خواهد بود تا ایجاد محتوا در پلتفرمی مثل اینستاگرام که یک تابلوی تصویری و بهتر بگویم ویدئویی است.

اگر وبسایت دارید باید مهارت ساخت انواع ویدئو از تیزرهای تبلیغاتی و معرفی تا ویدئوهای و آموزشی را به نسبت عنوان شغلی خود دارا باشید. به موازات آن باید مهارت عکس برداری و کادر بندی را بدانید و در نهایت باید تسلط در نوشتن یک متن با نگارش درست را نیز داشته باشید.

اگر امکان واگذاری تلید محتوا سایت به متخصصین را دارید، سرعت رشد شما و وبسایت شما بسیار بالاتر خواهد رفت اما اگر ابتدای راه هستید و امکان پرداخت هزینه‌های بالا به متخصصین تولید محتوا ندارد دوره سئو وبسایت شما با ما که شامل اموزش تولید محتوا نیز می باشد و به زودی منتشر خواهد شد را از دست ندهید.

اموزش تولید محتوا سایت و سئو فرانک رکوعی ایکور آکادمی
تولید محتوا سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 15 =

اسکرول