کسب و کار معماری

در این بخش به شما در مورد نحوه راه اندازی یک کسب و کار معماری خواهم گفت.

بوم کسب و کار معماری فرانک رکوعی

چطور یک کسب و کار معماری را شروع کنیم؟

کسب و کار در دنیای امروز معماری به دو بخش عمده تقسیم می شود:

  • کارمندی
  • بیزینس شخصی

سوال مهم در این ابتدای این بخش این است که شما میخواهید به عنوان یک کارمند در یک شرکت معماری مشغول باشید یا یک بیزینس مستقل برای خودتان داشته باشید.

پاسخ به این سوال می تواند آینده‌ی شما را در بسازد پس گام بسیار مهمی در زندگی هر شخص محسوب می شود.

پیشنهاد من به شما در زمینه انتخاب یک شغل در درجه اول علاقه و عشق به آن کار است زیراکه وقتی شما عاشق کارتان باشید تمام پستی و بلندی ها و چالش های مسیر را پذیرفته و به دنبال یک راه حل مناسب و حتی ارتقا خود در تمام طول مسیر خواهید بود اما اگر علاقمند واقعی نباشید موانع موجود در مسیر نه تنها جسم بلکه روح شما را نیز آزرده خاطر می کند و این موضوع بسیار مهم است زیراکه بیشتر از نیمی از عمر خود را در محل کار میگذرانید.

در این بخش یک چالش بسیار کوتاه در حدی که کمتر از یک دقیقه زمان شما را می گیرد، تعریف کردم اما نتیجه‌ی این چالش می تواند در انتخاب مسیر به شما کمک کند.

  •  

دنیای امروز در معماری تفاوت زیادی با بازار ساخت و ساز سنتی دارد.

نکته‌ی حائز اهمیت اینجاست که حتی دنیای کسب و کار معماری در ایران با سایر کشور‌ها تفاوت بسیار دارد.

ممکن است تعجب کنید اما بازار معماری در شهرهای مختلف کشور ما نیز باز باهم تفاوت بسیاری دارد.

بنابراین هر زمان که می خواهید معماری را به عنوان یک شغل برای خودتان در نظر بگیرید به نکاتی که در ادامه برایتان می گویم حتما توجه ویژه داشته باشید تا بازده مالی متناسب با تصمیم خود را در پایان ماه و سال به دست اورید و بتوانید یک زندگی با رفاه را برای خود و خانوادتان تامین کنید.

زمانی که می خواهید معماری را به عنوان شغل برای آینده انتخاب کنید این سوالات را از خود بپرسید:

  • در چه زیر شاخه ای از رشته معماری می خواهم مشغول و متخصص باشم؟
  • معماری دارای چه زیر شاخه های شغلی و پولساز است؟
  • مخاطب هدف من به نسبت زیر شاخه ای که انتخاب کردم چه کسی است؟
  • چه مهارت ها و چه تخصص هایی را باید در این مسیر یاد بگیرم؟
  • آیا واقعا توان ایستادگی در مقابل چالش های مسیر را دارم؟( جواب این سوال فقط و فقط به میزان عشق شما به شغلتان وابسته است)
  • آیا امکان تامین منابع مالی را دارم؟
  • آینده‌ی بازاری که انتخاب کردم چطور خواهد بود؟( حداقل یک بازه‌ی 5 سال را در نظر بگیرید زیراکه سرعت رشد تکنولوژی در دنیا مثل نور است و نمیتوان مانع تاثیر آن روی بازار ایران بود حتی اگر این تکنولوژی دیرتر به دنیای معماری در ایران به واسطه‌ی شرایط اقتصادی برسد)

پاسخ درست و اصولی به این 7 پرسش می تواند مسیر شغلی را آسان تر کند و سرعتت ببخشد.

فرانک به تمام افرادی که می خواهند یک بیزینس را شروع کنند همیشه یک پیشنهاد مشترک می دهد.

قبل از آنکه به سراغ پیشنهاد فرانک برویم می خواهم یک موضوع را با شما در میان بگذارم زیراکه آنچه در این مقاله مطالعه می کنید از آموخته های خانم فرانک رکوعی با حضور در دوره های بیزینس مستر از اساتید بنام و همچنین هزینه های میلیاردی که جهت مشاوره‌ی کسب و کار از افراد بنام در این زمینه گرفته و کسب و کار خود را از سال 1396 راه اندازی کرد و تجربه هایی که طی 7 سال گذشته در بازار معماری کسب کرده است برای شما گرداوری کرده و در اختیار شما قرار داده است.

اما پیشنهاد فرانک به عزیزانی که می خواهند یک کسب و کار را در هر رشته‌ای شروع کنند:

توصیه‌ی فرانک رکوعی همیشه برای شروع یک کسب و کار این است که یک مشاور بیزینس را در کنار خود داشته باشید اما چرا؟

مزیت های داشتن مشاوره بیزینسی :

  • در انتخاب مسیر و راه شغلی با اطمینان گام خواهید برداشت، یعنی مشاور به آسانی می تواند آینده‌ی شغلی که شما می خواهید را با توجه به شرایط اقتصادی ایران و دنیا، تغییرات بازار مد نظر در آینده، هزینه های اولیه و غیره را پیش بینی کند و یک تصویر شفاف در اختیار شما قرار دهد
  • داشتن مشاور به شما کمک خواهد کرد تا در میزان مصرف زمان، انرژی و هزینه صرفه جویی کنید
  • در تبلیغات به شما کمک خواهد کرد
  • زمانی که می خواهید سرمایه گذاری کنید کنار شما خواهد بود تا بیشترین سود و کمترین ضرر را داشته باشید
  • برای تیم سازی به شما کمک خواهد کرد
  • هنگام بستن قراردادها و شراکت ها در کنار شما خواهد بود

در یک جمله بخواهم داشتن مشاور کسب و کار را خلاصه کنم می گویم یک مشاور بیزینس که تجربه و دانش کافی را دارد بیشترین سود و کمترین ضرر را برای شما به ارمغان خواهد آورد

مشاوره‌ی کسب و کار نیازمند تخصص و تجربه است و به قطع با مطالعه و تحصیل اتفاق نمی افتد زیراکه چالش های مسیر با داشتن تحصیلات حل نمی شود و نیازمند شخصی است که مستقیم با فراز و نشیب های شروع یک بیزینس از نزدیک برخورد داشته است.

فرانک در کنار کسب تجربه‌ی 15 ساله در بازار معماری به شکل کارمندی و بعد داشتن یک بیزینس مستقل و همچنین تجربه کاری در بازار سه شغل دیگر به جز معماری مثل طراحی و تولید زیورآلات، مهندسی صنایع ( برنامه ریزی و تحلیل سیستم ها ) و تجربه‌ی کاری در زمینه‌ی هواپیمایی و آژانس هواپیمایی و همچنین گذراندن دوره های بیزینس مستری زیر نظر اساتید بنام در ایران و گذراندن یک دوره‌ی کامل در زمینه برندسازی و فروش در دانشگاه هاروارد تصمیم گرفت تجربه ها و علم خود را به دیگران منتقل کند تا علاقمندان به معماری هم بتوانند یک بیزینس برای خود راه اندازی و اداره کنند.

خانم رکوعی از سال 1396 به شکل مستقل یک برند آموزشی بنام ایکور راه اندازی کرد و با توجه به سابقه‌ای که در زمینه معماری پیش از آن داشت و مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه سراسری زنجان و گذراندن دوره های متعدد در زمینه‌ی مهارت های معماری وارد شاخه‌ی آموزش شد.

ایکور در ابتدا بشکل حضوری با تدریس فرانک رکوعی شروع به برگزاری کلاسهای آموزشی در زمینه‌ی اسکیس، طراحی پلان معماری و آموزش نرم افزار رویت معماری به شکل تخصصی کرد.

1398 که شیوع بیماری کرونا در ایران مورد تایید قرار گرفت دوره‌های آکادمی آنلاین و آفلاین برگزار شد.

دقیقا همین موضوع باعث تبدیل شدن آکادمی معماری ایکور به یک مدرسه‌ی معماری آنلاین شد.

فرانک رکوعی تا به امروز بیشتر از 1000 دانشجوی معماری در دوره های مختلف را آموزش داده است.

دنیای امروز در تمام زمینه ها دنیای وب و دیجیتال است بنابراین اگر به روش سنتی بخواهیم تازه شروع به کار کنیم قطعا نتایج شگفت انگیز نخواهیم داشت.

چنانچه در زمینه‌ی کسب و کار دیجیتال نیازمند مشاوره هستید فقط کافی است فرم زیر را تکمیل کنید.

کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهیم گرفت.

  •  

واتس اپ اکادمی اموزش معماری ایکور
ادرس صفحه اینستاگرام فرانک رکوعی مدرس اسکیس معماری

تهران – اقدسیه

کسب و کار معماری
اسکرول