پنل کاربری
منوی دسته بندی
بیزینس پلن در معماری سایت آموزشی ایکور

بیزینس پلن در معماری

در دنیای رقابتی امروز، بیزینس پلن در معماری به عنوان یک نقشه راه ضروری برای موفقیت در این صنعت پیچیده شناخته می‌شود. این برنامه نه تنها به تعیین اهداف کسب‌وکار کمک می‌کند، بلکه شما را در مسیر درست برای رشد و پیشرفت قرار می‌دهد. یکی از ارکان مهم در هر بیزینس پلن، داشتن یک بیزینس مدل است که چارچوبی برای چگونگی ارائه خدمات، جذب مشتریان، و تولید درآمد ایجاد می‌کند. بدون این مدل، کسب‌وکارها با چالش‌های بیشتری در مدیریت منابع و برنامه‌ریزی استراتژیک مواجه می‌شوند. در واقع، بیزینس مدل مشخص می‌کند که چگونه کسب‌وکار شما ارزش ایجاد می‌کند و این ارزش چگونه به درآمد و رشد تبدیل می‌شود. با یک بیزینس پلن قوی و بیزینس مدل مناسب، شما می‌توانید مسیر پایداری برای کسب‌وکار خود در معماری ترسیم کنید و با اطمینان بیشتری به سمت موفقیت حرکت کنید.

آیا بیزینس پلن در معماری را برای شغل خود تکمیل کرده اید؟

 

درک و تکمیل بیزینس مدل، زمانی که اولین بار با آن مواجه میشوید مقداری دشوار است. به همین جهت تصمیم گرفتم بخش های مختلف آن را در طی این مقاله برای شما توضیح بدهم تا در همین ابتدای راه قدم های درست بردارید. بیزینس پلن، سندی است که برای توسعه و مدیریت کسب و کار به مدیر بیزینس کمک خواهد کرد تا بهترین نتیجه را دریافت کند. تعریف دیگری که برای آن بتوانم بگویم راهنمای خودساز بیزینس است. در ادامه به مبحث بیزینس پلن در معماری نیز به شکل تخصصی خواهیم پرداخت.

در ابتدا اجازه دهید با یک مثال ساده، کاربرد بیزینس پلن را برای شما بگویم. فکر کنید وارد یک سوپر مارکت شده‌اید، اگر اقلام مورد نیاز شما بیشتر از 3 عدد باشد به احتمال خیلی زیاد فراموش خواهید کرد. حالا فکر کنید در بیزینس هر بخش، جزئیات زیادی داره که حتما باید در نظر گرفت.

در بیزینس به ذهن اعتماد نکن.

9 بخش بیزینس مدل

یک بار برای همیشه، 9 بخش بیزینس مدل را بشناسید و با دقت آن را تکمیل کنید. توضیحات این قسمت فقط مختص به معمارها نیست و در هر رشته‌ای تخصص دارید و میخواهید کسب و کار خود را داشته باشید در ابتدای مسیر باید این بوم را تکمیل کنید. اما نگران نباشید بیزینس پلن در معماری را هم تکمیل خواهیم کرد.

قطعا میدانید در کمترین حالت، مشاوره برای شروع یک کسب و کار هزینه ای بالغ بر 60 میلیون تومان( ساعتی ) است که اولین خواشته‌ی مشاور از صاحبین کسب و کار تکمیل بوم بیزینس مدل است تا اطلاعات لازم را به مشاور بدهد. بنابراین آموزش نحوه‌ی تکمیل بیزینس پلن برای مدیر هر کسب و کاری از واجبات است.

تقسیم بندی 9 بخش بیزینس پلن :

  • بخش مشتری و ارتباط با مشتری
  • ارزش پیشنهادی
  • فعالیت های کلیدی
  • شرکای کلیدی
  • کانال های بازاریابی
  • منابع کلیدی
  • کانال های درامدی و ساختار هزینه
اموزش تکمیل بیزینس مدل در سایت معماری ایکور فرانک رکوعی

در ادامه هر کدام از این بخش ها را باهم تعریف و تکمیل خواهیم کرد. اگر این 9 خانه را به درستی و با دانش کافی تکمیل کنید قطعا در ادامه‌ی مسیر بیزینسی خود هم درامد بیشتر خواهید داشت و هم چالش ها را بهتر مدیریت خواهید کرد.قبل از اینکه به سراغ آموزش نحوه‌ی تکمیل بوم کسب و کار برویم یک نکته ‌ی خیلی مهم را به شما مدیران کسب و کار بگویم.

بوم کسب و کار باید دائماً آپدیت و به روز رسانی شود.

مراحل گام به گام مدل کسب و کار

  • ستون اول ارزش پیشنهادی

مهم ترین ستونی که در بوم کسب و کار داریم ارزش پیشنهادی است. اما منظور از آن چیست؟

ارزش های پیشنهادی به مفهوم این است که بیزینس شما دقیقا چه موضوعی را خلق و دقیقا چه کاری انجام میدهد.

  • بخش دوم مشتری ها

مشتری و مخاطب هدف به یک معنا است. تا زمانی که به شکل دقیق مشخص نکتید مخاطب هدف شما کیست و محصول و خدمات شما دقیقا برای چه افرادی و با چه نیازی طراحی و ارائه میگردد.

  • قسمت سوم از بوم کسب و کار شرکای کلیدی 

شرکای کلیدی افرادی هستند که میتوانند به شما کمک کنند.

  • کانال بازاریابی

منظور کانال هایی که مشتری شما را از طریق این راه ها پیدا میکند .

  • ارتباط با مشتری ها

منظور از ارتباط ب مشتری زمانی است که مخاطب از محصول و خدمات شما استفاده کرده حالا بعد از خرید  چطور میتواند با صاحب برند در ارتباط باشد و از خدمات آن بهره مند شود.

  • فعالیت های کلیدی

شما به عنوان صاحب بیزینس در طی یک روز چه کارهایی باید انجام دهید.

  • منابع کلیدی مورد نیاز

این بخش خیلی مهم است. بسیاری از اشخاص دقیقا در همین قسمت به اشتباه پول را در بخش هایی هزینه میکنند که هیچ زمان برای آنها مفید نخواهد بود.

  • درامدها

در این قسمت ورودی های مالی را خواهید داشت.

  • ساختار هزینه

در ستون هزینه میزان هزینه هایی که شما باید انجام دهید قرار خواهد گرفت.

 

 

سوالاتی که در انتهای این مقاله باید پاسخ دهید
چگونه ارزش واقعی بیزینس خود را کشف کنیم؟
چطور مشتری واقعی خود را پیدا کنیم؟
آیا مشتری های درستی را انتخاب کردیم؟
چگونه فعالیت های کلیدی ام را کنترل کنم؟

تا به اینجا متوجه شدید اصلا بیزینس پلن چیست و چه کاربردی دارد. در گام بعد 9 ستون موجود در بوم بیزینس پلن را یادگرفتید و حالا زمان آن رسیده که یک بار همیشه مراحل تکمیل بیزینس پلن را کامل انجام داده و اگر مایل بودید برای ما ارسال کنید.

بیزینس معماری

با توجه به اینکه قرار است بیزینس مدل در معماری را باهم بررسی کنیم . قبل از آن مهم ترین گام عنوان بیزینس معماری است و گام هایی که برای استارت یک کسب و کار در معماری باید برداشت. در یک مقاله‌ی مجزا به شکل کامل در مورد بیزینس معماری صحبت کردیم برای مشاهده‌ی آن کلیک کنید.

در این بخش به شکل موردی بیزینس های درامدزای معماری را برای شما قرار دادیم و برای یکی از آنها بوم کسب و کار طراحی کردیم. تعاریف برای اصطلاحات همانند ابتدای همین مقاله است اما عناوین در پاسخ ها قطعا تفاوت دارد.

  • تدریس مهارت های معماری
  • انواع مباحث طراحی مثل مسکونی، تجاری، فرهنگی و غیره
  • مدیریت خلاقیت
  • طراحی نما
  • عکاسی در معماری

و زیر شاخه های دیگری که جز مشاغل پولساز معماری حساب میشوند. چنانچه میخواهید اطلاعات بیشتر در این زمینه داشته باشید به مقاله‌ی سایت معماری مراجعه کنید.

بوم کسب و کار برای مدرسین معماری
اموزش گام به گام بیزینس مدل در معماری سایت فرانک رکوعی

فقط کافی است برای تکمیل بوم کسب و کار معماری خود تعاریف ابتدای این مقاله را با دقت بخوانید و سپس با توجه به بیزینس خود ستون ها راتکمیل کنید. تصویر رو به رو یک نمونه از بوم کسب و کار برای مدرسین معماری است.

نظرات بسته شده است.