انعکاس بنا در آب

برای اینکه بدانی چطور انعکاس بنا در آب را ترسیم کنی ویدئو زیر را مشاهده کن:



انعکاس بنا در آب چیست؟

تصویر ساختمان در آب از قدیم الایام محوریت معماری ایرانی بوده که تا به اکنون هم ادامه داشه است هر زمان جلوی یک بنا حوض یا استخر یا برکه باشد به واسطه نور و سطح درخشان آن تصویری از ساختمان را در حوض یا برکه جلوی آن خواهیم داشت.

نحوه ترسیم تصویر ساختمان در آب

ابتدا دقیقا قرینه بنا را نسبت به خط زمین در سطحی که برای آب در نظر گرفتید ترسیم کنید سپس برای سطح آب از خطوط لرزان به موازات خط افق استفاده کنید حال هر چه این خطوط از شما دورتر باشد یعنی آب متراکم تر است این تراکم را اطراف بنا و پوشش گیاهی و فیگور ها ترسیم کنید.

4 نکته مهم در ترسیم انعکاس بنا در آب

در ترسیم این تکنیک

1- ترسیم خطوط افقی

2- جایگیری خطوط افقی

3-سایه ها

4- توجه به اِلمان های الحاقی اطراف بنا

که تک به تک این نکات را در دوره اسکیس جامع VIP با تمرینات مجزا ترسیم کردم تا در نهایت فقط با قرار دادن 4 نکته ساده کنار هم در اسکیس و کروکی هایتان به راحتی انعکس ها را ترسیم کنید.

نمونه

قبل از اینکه یک نمونه از بناهای تاریخی و تصویرش در آب را ببینیم 2 نکته کوچک را بیان کنم:

  • وجود آب در معماری ایرانی جدایی از تلفیق محیط زیست با زندگی انسانی و مبحث زیبا شناختی آن در معماری باستان ما بسیار ارزشمند و نشانه روشنایی و پاکی است.
  • کروکی از فضاهایی این چنین به شما کمک می کند تا قدرت تخیل خود را افزایش دهید

مثال :

کوشک احمدشاهی مجموعه کاخ نیاورانتهران

طراحی از طبیعت

اسکیس در طبیعت به ما کمک می کند تا نسبت به محیط اطراف توجه بیشتری داشته باشیم و جزییات را بیشتر دقت و ترسیم کنیم تا از این المان ها هر جا در طراحی هایمان نیاز بود به راحتی استفاده کنیم یا طراحی های اقلیمی راحت تری داشته باشیم.

چطور طراحی کنم

من فرانک رکوعی مدرس رشته معماری دو دوره ویژه دانشجویان و فارغ التحصیلان معماری طراحی و تهیه کردم که البته برای عزیزان علاقمند به رشته معماری هم مناسب است زیرا نیاز به هیچگونه پیشنیاز ندارد.



برای مشاوره رایگان جهت ثبت نام دوره ها کافیست از طریق چت آنلاین با مشاوران ما در بخش ثبت نام در ارتباط باشید.

انعکاس بنا در آب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 7 =

اسکرول